Ana Menü
   ANA SAYFA

   İLETİŞİM

   SİTEDE ARA

   SİTEYİ ÖNER

   BASIN BÜROSU

   ŞEHİTLER ALBUMÜ
Bir Ayet - Bir Hadis
Bir Ayet:
Allah ve Resûlü bir ise hüküm verdigi zaman, inanmis bir erkek ve kadina o isi kendi isteklerine göre seçme hakki yoktur. Her kim Allah ve Resûlüne karsi gelirse, apaçik bir sapikliga düsmüs olur. Ahzap/36

Bir Hadis:
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyiliklerdir.
En Son Eklenenler
Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Cemaati Rehberi M...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

HİZBULLAH REHBERİ...

Hizbullah Rehberi...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

ŞEHADETİNİN 23. Y...

HİZBULLAH CEMAATİ...

HİZBULLAH CEMAATİ...

HİZBULLAH CEMAATİ...

MUHTEREM EDİP GÜM...

ŞEHADETİNİN 22. Y...

Hizbullah Cemaati...

MUHTEREM EDİP GÜM...

MUHTEREM EDİP GÜM...

ŞEHADETİNİN 21. Y...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH BASIN B...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

YENİ ZELANDA’DAKİ...

ŞEHADETİNİN 19. Y...

POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -37

Allah’ın adıyla!

HİZBULLAH CEMAATİNE KARŞI UYGULANAN YÖNTEMLER

SIZDIRILAN VEYA MUHBİRLEŞTİRİLENLERİN CEMAAT İÇİNDE ÖNEMLİ YERLERE GELEBİLMELERİ İÇİN ÇALIŞMAK

Polis ve jitemin uyguladığı yöntemlerden biri de yapı içine yerleştirilen muhbirlerin, önemli yerlere gelmeleri ve konum sahibi olmalarını sağlamaktır.

Yapı içinde etki sahibi olmanın yolu bundan geçmektedir. Bu sayede alınan kararlarda, yönlendirmede ve nihayet kontrol altına almada etkili olunabilir. Bu nedenle, yapıyı kontrole alma konusundaki hedeflerde ilk sırayı adam sızdırma ve muhbirleştirme alıyorsa, ikinci sırayı da sızdırılan veya muhbirleştirilenlerin konum sahibi kılınmaları alır.

Polis ve jitem, bunun için pek çok taktik uygulamaktadır.

Muhbirleştirilen kişinin sorumluluk düzeyine gelmesi ve konum sahibi olması için, titiz ve ciddi bir şekilde yönlendirilir. Önce çalıştığı alandan bilgi alınır ve o alandaki elemanlar, faaliyetler ve özellikle de sorumlular tanınır. Muhbirin, göze girmesi ve bulunduğu alanda kabul görmesi için samimi görünmesi, fedakar davranması, itaatte kusur etmemesi, işlerini iyi yapması ve özellikle de sorumluya yakın durması söylenir. Böylece muhbir, süreç içinde o alanda sevilip kabul görecek, oranın sorumlusu vesilesiyle yapının üst kademelerine onun hakkında olumlu bilgi ve kanaatler gidecektir. Bu da, kendisine görev ve sorumluluk verilmesine vesile olacaktır. Kendisine görev ve sorumluluk verildiği zaman ise, bunu bir basamak olarak kabul edip daha yukarılara çıkması için çabalaması istenecektir.

Veya muhbirin içinde bulunduğu çalışmalara dokunulmadan, o alandaki diğer sorumluların çalışmalarına yönelik girişimlerde bulunulur. Oradaki elemanlara musallat olunur, tehdit edilirler, takip ve taciz edilirler, sorumlulara yönelik yoğun takip ve tacizlerde bulunulur, diğer muhbirler vasıtasıyla haklarında çeşitli dedikodu ve söylemler yayılır. Böylece onların ve çalışmalarının deşifre olduğu, takip altında oldukları, bununla birlikte başarısız oldukları havası oluşturulur. Muhbirin kendisi ve çalışmalarına ise karışılmaz ve hakkında bir şey yapılmaz. Böylece onun ve etrafının deşifre olmadığı, takiplerden uzak olduğu havası oluşturulur ve bu şekilde kendisine sorumluluk verilmesi için suni bir ortam oluşturulur.

Ya da operasyonlarla ona ortam hazırlanır ve önü açılmaya çalışılır. Çeşitli bahanelerle, muhbirin bulunduğu alana operasyon yapılır, oradaki bazı eleman ve sorumlular yakalanır. Sorumlular haricinde kalanlar bırakılır. Muhbirin kendisi ise ya yakalananlarla birlikte yakalanır ve bırakılanlarla birlikte bırakılır veya hiç yakalanmaz. Ancak oradaki sorumlular ve sorumlu olabilecekler bırakılmaz ve o alanda sorumlu boşluğu meydana getirilir. Böylece, muhbire yapı tarafından sorumluluk verilmesi için ortam hazırlanır.

Bütün bunlar ise; muhbirin, yapı içinde sorumluluk alması ve konum sahibi olmasını sağlamak içindir. Yeter ki muhbir, sorumluluk alsın. Kendisine sorumluluk verildiği zaman ise, bunu bir fırsat bilip en iyi şekilde icra etmeye ve sorumluluk basamaklarında ilerlemeye çalışılacaktır.

Burada şunu belirtmekte fayda vardır. Polis ve jitemin, Hizbullah Cemaatine yönelik bu tür çalışmaları olmuştur. Ancak bu konuda hiçbir zaman başarı göstermemiştir. Hizbullah Cemaatine mensup olan ve sempatizan konumunda bulunan bazı insanları, özellikle de genç yaşta olan bazılarını muhbirleştirmiştir. Ancak dışarıdan Cemaat içine adam sızdıramadığı gibi, muhbirleştirilenlerin hiç birini Cemaat içinde önemli noktalara getirememiş ve konum sahibi yapamamıştır. Muhbirleştirilenler, alt düzeyde kalmış, hiçbir zaman üst kademelere çıkamamıştır. Bununla birlikte, yakalanmış ve sorgulanmışlardır.

CEMAAT ELEMANLARINDAN ETKİLEYEBİLDİKLERİNİ KOPARMAYA ÇALIŞMAK

Polis ve jitemin uyguladığı yöntemlerden başka biri de, Cemaat elemanlarından etkileyebildiklerini soğutup koparmaktır. Bunu, muhbirleştirdiği kişiler vasıtasıyla yaptığı gibi, doğrudan kullandığı işbirlikçiler ve dolaylı olarak kullandığı kişiler vasıtasıyla da yapmaktadır. Bunlar; Cemaat mensuplarının akrabaları, tanıdıkları, komşu veya iş arkadaşları olabilmektedir.

Polis ve jitemin, Hizbullah Cemaati ve elemanları hakkında bilgi toplaması, Cemaati ve elemanlarını tanımaya çalışması, sürekli ve kesintisiz olarak yapageldiği bir iştir. Bilgi topladıkça ve tanımaya başladıkça, buna dönük programlar geliştirir ve uygulamaya koyar. Ulaşıp yapabildiklerini muhbirleştirmeye çalıştığı gibi, etkileyebildiklerini de Cemaatten uzaklaştırmaya çalışır. Bunun için hem doğrudan ve hem de dolaylı yollara başvurduğu gibi, kullanabildiği pek çok değişik kişiden de istifade eder.

Mesela, tespit ettiği ve Cemaatten uzaklaştırmaya çalıştığı bir elemana;

Bazen polisin kendisi açıktan gider. Ona kendince ya nasihatvari veya tehditvari bir şekilde ikazda bulunur ve içinde bulunduğu çevreden ve yaptığı faaliyetlerden uzak durmasını söyler. Yaptıklarının bilindiğini, devam etmesi halinde zarar göreceğini ifade eder. Ailesine gidip konuşarak endişelendirmeye, telaşlandırmaya ve ona karşı harekete geçirmeye çalışır. Böylece onu korkutmaya, sindirmeye ve yaptıklarından soğutup koparmaya çalışır. Bu, bir kere ile sınırlı kalmaz ve çoğu kere tekrarlanır.

Bazen muhbirleştirilen kişiler musallat edilir. Bu muhbirler, ona çeşitli yönlerden yaklaşıp durumuna göre ya Cemaat veya elemanları hakkında uydurma şeyler anlatır, ya yapılanların yanlışlığına dair şeyler anlatır, ya yaptıklarının tehlikeli şeyler olduğuna dair şeyler anlatır, ya yakalanma, ceza yeme, işinden olma, zarar görme gibi şeyler anlatır ve böylece onu, durumuna göre ya korkutarak veya soğutarak uzaklaştırmaya çalışırlar.

Bazen o şahsın bir akrabası, komşusu, iş arkadaşı veya tanıdığı ona musallat edilir. Bir önceki paragrafta belirtildiği gibi, durumuna göre ona yaklaşır ve uzaklaştırmaya çalışır.

Bütün bunlar ise, kontrollü ve sistemli bir şekilde yapılır. Kime gidilmiş, ne söylenmiş, ne tepki alınmış vs bütün bunlar takip edilir, neticeleri değerlendirmeye tabi tutulur. Bu arada zafiyetleri tespit edilen kişiler varsa, o zafiyetlerine göre üzerlerine gidilir. Çünkü burada kırılma noktası, kişinin zafiyetidir. Eğer kişi zafiyet sahibi değilse, üzerine gidilmez, çünkü gidilse de bir netice elde edilemeyeceği bilinir. Buna rağmen bazen yanlış teşhis sonucu veya bilerek bazıları hakkında ısrar edilir, ancak bunlar zafiyet göstermezlerse vazgeçilir. Fakat kendisinde zafiyet tespit edilenlerin üzerine ısrarla gidilir. Ve bu yapılırken baskı, şiddet, tehdit ve şantaj gibi çirkin yöntemlere de başvurulur.

Örneğin; üzerine gidildiği halde aldırış etmeyenlerden bir kısmının ev veya işyerlerine baskın yapılan ve arama bahanesiyle suç teşkil eden doküman bırakılıp sanki orada yakalanmış gibi muamele yapılan ve ceza verilenler çoktur.

Yine; sabah erkenden evinden çıkarken veya gece vakti evine gelirken yoldan alınıp tenha bir yere götürülerek, Müslümanlardan uzak bulunması yönünde tehdit edilenlerin sayısı fazladır.

Sürekli takip ve taciz edilenler, hakeza çok fazladır. Üstelik bunlar çoğu kere hissettirilerek yapılmaktadır ki, takip edilende korku ve endişe oluşsun.

Ailesi, anne–babası, amcası, dayısı veya kardeşleri sürekli rahatsız edilen ve onları Müslümanlardan koparmaları yönünde bazen telkin, bazen uyarı ve bazen de tehditlerde bulunanlar, yine aynı şekilde çoktur.

Netice itibariyle; polis ve jitem, yapabildiği her türlü yola başvurarak, Hizbullah Cemaati ile doğrudan veya dolaylı bir şekilde ilgisi olup tespit ettiklerini Cemaatten koparmaya ve elinden geldiği kadarıyla İslam’dan uzaklaştırmaya çalışır.

Allah’a emanet olun.

M. ALİ NUR
 

Diger Basliklar
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -43
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -42
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -41
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -40
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -39
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -38
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -37
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -36
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -35
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -34
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -33
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -32
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -31
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -30
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -29
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -28
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -27
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -26
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -25
   POLİS VE JİTEMİN İFSAT YÖNTEMLERİ -24
İlan ve Mesajlar
 
 
 
Şehid Rehber
Şehidlerin Hayatı
Savunmalar
Manifesto


K. Dilinden Hizbullah


Anasayfa | Videolar | Arama | Siteyi Öner | Mobil | İletişim | Yukarı Git