Ana Menü
   ANA SAYFA

   İLETİŞİM

   SİTEDE ARA

   SİTEYİ ÖNER

   BASIN BÜROSU

   ŞEHİTLER ALBUMÜ
Bir Ayet - Bir Hadis
Bir Ayet:
Allah ve Resûlü bir ise hüküm verdigi zaman, inanmis bir erkek ve kadina o isi kendi isteklerine göre seçme hakki yoktur. Her kim Allah ve Resûlüne karsi gelirse, apaçik bir sapikliga düsmüs olur. Ahzap/36

Bir Hadis:
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyiliklerdir.
En Son Eklenenler
Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Cemaati Rehberi M...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

HİZBULLAH REHBERİ...

Hizbullah Rehberi...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

ŞEHADETİNİN 23. Y...

HİZBULLAH CEMAATİ...

HİZBULLAH CEMAATİ...

HİZBULLAH CEMAATİ...

MUHTEREM EDİP GÜM...

ŞEHADETİNİN 22. Y...

Hizbullah Cemaati...

MUHTEREM EDİP GÜM...

MUHTEREM EDİP GÜM...

ŞEHADETİNİN 21. Y...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH BASIN B...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

YENİ ZELANDA’DAKİ...

ŞEHADETİNİN 19. Y...

UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -13

Allah’ın adıyla!

Dini boşluğun doldurulması ve din ihtiyacının formel mekanizmalar aracılığıyla karşılanması amacıyla bölgeye Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yeni imamlar atanmaktadır. Ancak, 4-B kapsamında sözleşmeli personel olarak atanması yapılması planlanan imam kontenjanına Hizbullah örgütüne mensup ya da örgütün sempatizanı olan kişiler de başvurabilmektedir.

Hükümet yetkililerinin basına yansıyan açıklamalarına göre Hükümet bu kapsamda ‘mele projesi’ denilen bir plan geliştirmiş, toplumun kanaat önderleri şeklinde vasıflandırdığı kişileri Diyanet bünyesine alarak Hizbullah Cemaati’yle mücadeleyi öngörmüştür. Basında yazılan ve söylenenler, Hizbullah sempatizan ve mensuplarının Diyanet’ten uzak tutulacağıdır.

Dini istismar eden örgütler genel olarak kendi meşruiyetlerini tanımlamak ve kendi yerlerini konumlandırmak için “diğerleri” olarak tanımladıkları grupları ya da düşünceleri ötekileştirmektedir.

Bu nedenle Hizbullah örgütü, kendi tabanına ya da müntesiplerine, “TC kâfir bir devlettir. Allah’ın hükmü üzerine hüküm koymaktadır. Dünyanın çeşitli yerlerinde Müslümanlar öldürülürken TC hiçbir şey yapmamaktadır. O zaman bize düşen ne?” düşüncesini aşılayarak örgüt olarak “Hizbullahi kimliği” ve onun ayırt edici özelliklerini net olarak vitrine koymaktadır.


Hizbullah’ın Devlete Bakışı

Türkiye Cumhuriyeti Devleti, devlet olarak dinsiz bir devlettir. Yani herhangi bir dine mensup değildir. 80 yıldır Laiklik adı verilen uyduruk bir din icat edilmiş ve halka da bu uyduruk din empoze edilmeye çalışılmıştır. İşin bu kısmında tam bir hezimet yaşanmış ve bu hezimet hali inşaallah ilelebet devam edecektir.

Laiklik, devlet yapılanmasının dine bağlı olmamasını ve bütün dinlere eşit mesafede olmasını öngörüyor olsa da, pratik uygulamasında bunun şahıslara dayatılması hedeflenmiştir. Dinsizlik dini olan Laiklik, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na 1937’de girdi. 1937’den bu yana zaman içinde gittikçe artan bir dozda bu yeni dine bağlılık yeminleri, bu dinsizlik dinini payidar kılmak için kararlılık duruşları sergilenmiştir…

Laik Kemalist Cumhuriyet rejimine karşı oluşumuzun en temel nedeni, gayri İslami oluşudur. Çünkü bu sistem Allah’ın haram kıldıklarını helal, helal kıldıklarını da haram kılmaktadır. Haram olması gerekip de devlet eliyle helalleştirilen; bunun tam tersi, helal olması gerekip de yine devlet eli ve zulmüyle haramlaştırılan şeyler o kadar çoktur ki, bunların örneğini vermek sayfalar alacağından, bunun tartışması ayrı bir zaman, zemin ve platformda yapılmalıdır. İşte tüm bunlardan dolayı devlet rejimi, gayri İslami bir rejimdir.

Cemaatimizin devlete, devletin laik yapısına ve laikliğe bakışı bu şekildedir. Bize göre bu sistem, zulüm sistemidir. Bir Müslüman’a laikliğin gayri İslami kurallarını dayatmak, zulümden başka hiçbir şeyle ifade edilemez ve hiçbir haklı gerekçe öne sürülemez. Bu nedenle Hizbullah cemaati bu zulmü mümkünse bertaraf etmek ya da an azından asgari seviyeye düşürmek için Müslüman halkın bilinçlendirilmesi gerektiğine inanır.
(Savunmalar)

“Tekfirci” ve “Toptancı” düşünceye sahip radikal örgütlerin bu söylemleri halk üzerinde bir baskı oluşturmakta ve bazı insanlar kendilerini tekfirci ilan edenlerden kaçınarak değil onlara sığınarak kurtulacaklarını düşünmektedirler. Ayrıca örgüt bireyi, Allah’ın onu sürekli gördüğünü vurgulayarak bireyi devamlı manevi baskı altında tutmaktadır. Hizbullah örgütü, faaliyetlerini özellikle belli bölgelerde yoğunlaştırmakta ve bu bölgelerde yaşayan insanları örgütün ideolojisi ve söylemleri doğrultusunda yönlendirmektedir. Bu sayede örgüt faaliyet alanlarını tamamen homojen hale getirmeye çabalamaktadır.

Hizbullah Cemaati Mutedildir

Asrı Saadetten kısa bir süre sonra, gerek İslam’ın değişik şekillerde yorumlanması, gerekse bazı fıkhi meselelere farklı açılardan bakılması sebebiyle mezhepler doğmuştur. Sonrasında ise büyük ölçüde belli başlı mezheplerin dairesi içinde, yine farklı yorumlardan dolayı birçok cemaat, fırka, grup ve tarikatlar ortaya çıkmış, bu durum günümüze kadar artarak devam etmiştir. Yaşadığımız bu çağda da benzer sebeplerden dolayı birbirinden farklı çok sayıda İslami anlayış varlığını sürdürmektedir.

Hizbullah cemaati olarak tüm farklılıkları İslam’ın temel esaslarına ve nasslarına aykırı düşmedikçe, yüce dinimizin bir zenginliği olarak kabul ediyor ve bu durumun Müslümanlar için dinin yaşanması yolundaki kolaylıklar olduğunu düşünüyoruz…

Hizbullah cemaati İslam’ı bir bütün olarak kabul eder. İslam’ın belli yönlerini alıp da diğer yönlerini görmezden gelen, örtbas etmeye çalışan bir cemaat değildir. Hizbullah’a göre İslam ancak topyekûn bir kabul ve yaşantı ile hakiki hüviyetine kavuşur.

Dolayısıyla Hizbullah Cemaatine göre İslam, ne sadece kılıç dini, ne de sadece merhamet dinidir. İslam yeri geldiğinde kılıç, yeri geldiğinde de merhamet dinidir. Bunu Resulullah Aleyhisselatu Vesselam’ın pratik hayatında görmek mümkündür. Cemaat de Resulullah Aleyhisselatu Vesselam’ın mübarek siretini yani onun hayatını kendisine örnek almış, yeri geldiğinde şefkat ve merhametin en güzel örneklerini sergileyerek affedici olmuş, yeri geldiğinde de, İslam düşmanlarına karşı hak ettikleri şiddetle karşılık vermiştir.
(Savunmalar)

Örgütün, Batman’ın kentsel dönüşümünü tamamlayamayan bölgelerinde ve özellikle kenar mahallelerinde taban kazanmak amacıyla yürüttüğü çalışmalar bunun örneklerindendir. Mahalle kültürünün sınırlılıkları, sosyo-ekonomik durum, çocuk sayısının fazlalığı gibi faktörler örgüte katılımı pozitif yönde etkilemektedir. Mahalleler kurtarılmış hale geldikten sonra mahalle, örgüt için yeni eleman üreten çok mümbit bir alan haline gelmektedir.

Ülkemizde dini duyguların istismar edilmesi sadece Sünni mezhepler için söz konusu değildir, Alevilik de belirli gruplar tarafından suiistimal edilmektedir. Tunceli gibi farklı mezhep yoğunluğu olan bölgelerde MLKP ve TİKKO Aleviliği istismar eden örgütlerdir. Özellikle militanların cenazelerine sahip çıkılması, cem evlerinin cenaze sürecinde kullanılması bu durumun göstergeleri arasında sayılmaktadır.

Bölge halkını Hizbullah örgütüne yönelten faktörlerin başında bölgede faaliyet yürüten diğer örgütlerin baskısı gelmektedir. Bölge halkını Hizbullah gibi terör örgütlerine girmeye yönelten önemli faktörlerden biri de işsizlik probleminin önemli bir propaganda malzemesi olarak kullanılmasıdır. Örgüt, iş verecek konumda olan örgüt mensupların desteği ve örgütün bireylere vaat ettiği ve sağladığı yardımlar vasıtasıyla eleman kazanmada başarı göstermektedir. Eleman kazanma için görevlendirilen üyeler, örgüt mensuplarından toplanan paralarla maaş aldıkları için tüm zamanlarını sadece bu çerçevede yoğunlaştırmakta ve eleman kazanma konusunda yoğun çaba sarf etmektedirler.

Ayrıca, bölge halkı üzerindeki dış kaynaklı manipülasyonlar da bu örgütlerin yaşam bulması açısından son derece önemlidir. Bu çerçevede özellikle diğer legal tarikat ve cemaatlerin dini hassasiyetleri bulunmasına rağmen neden radikalleşmedikleri sorusunun cevabı da bu noktada aranmalıdır.

Örgüt özellikle kendisine karşı yapılan operasyonlardan sonra yeni bir yapılanma ve metodoloji geliştirmiştir. Örgüt daha önce toplumun tüm kesimleri tarafından tepki gördüğü için halka sempatik gözükme çabası içinde olduğu değerlendirilmektedir. Bu çerçevede örgüt yöntem olarak farklı illerde farklı uygulamaları yaşama geçirmektedir. Hatta Örgüt bulunduğu ortamlara uyum sağlayarak farklı eleman kazanma yollarını kullanmaktadır. Dershane gibi araçları kullanarak maddi olanakları yetersiz ya da sınırlı olan öğrencilere yardım etmektedir. İzmir gibi yerlerde doğu kökenli ailelerin, kendi çocuklarının küçük yaştan itibaren namaz kılmasından, ibadet etmesinden hoşlanmasından dolayı Hizbullah örgütü de bu alana yönelik çalışmalara ağırlık vermektedir. Trabzon gibi milliyetçilik duygularının yüksek olduğu yerlerde ise Kürt kimliği hiç ön plana çıkarılmamakta, bu gibi kentlerde “ümmet” vurgusu ve “İslam kardeşliği” metaforu işlenmektedir. Hatta halka kendilerini o kadar sevdirmişlerdir ki, güvenlik birimlerinin bu bölgelerde örgüte yönelik operasyonlarında halk, “bunlar dindar insanlar” diyerek örgüt üyelerine bilmeden sahip çıkmışlardır.


Allah’a emanet olun.

MUSTAFA AY
 

Diger Basliklar
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -15
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -14
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -13
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -12
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -11
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -10
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -9
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -8
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -7
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -6
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -5
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -4
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -3
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -2
   UTSAM RAPORU HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER -1
İlan ve Mesajlar
 
 
 
Şehid Rehber
Şehidlerin Hayatı
Savunmalar
Manifesto


K. Dilinden Hizbullah


Anasayfa | Videolar | Arama | Siteyi Öner | Mobil | İletişim | Yukarı Git