Ana Menü
   ANA SAYFA

   İLETİŞİM

   SİTEDE ARA

   SİTEYİ ÖNER

   BASIN BÜROSU

   ŞEHİTLER ALBUMÜ
Bir Ayet - Bir Hadis
Bir Ayet:
Allah ve Resûlü bir ise hüküm verdigi zaman, inanmis bir erkek ve kadina o isi kendi isteklerine göre seçme hakki yoktur. Her kim Allah ve Resûlüne karsi gelirse, apaçik bir sapikliga düsmüs olur. Ahzap/36

Bir Hadis:
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyiliklerdir.
En Son Eklenenler
Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Cemaati Rehberi M...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

HİZBULLAH REHBERİ...

Hizbullah Rehberi...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

ŞEHADETİNİN 23. Y...

HİZBULLAH CEMAATİ...

HİZBULLAH CEMAATİ...

HİZBULLAH CEMAATİ...

MUHTEREM EDİP GÜM...

ŞEHADETİNİN 22. Y...

Hizbullah Cemaati...

MUHTEREM EDİP GÜM...

MUHTEREM EDİP GÜM...

ŞEHADETİNİN 21. Y...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH BASIN B...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

YENİ ZELANDA’DAKİ...

ŞEHADETİNİN 19. Y...

KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -37

23- KİRLERDEN VE İFFETSİZLİKLERDEN TEMİZLENME

Bir önceki yazımızda kirlerden temizlenmenin ve iffetin kadın ve erkek bütün Mü’minlerin ortak özelliği olduğu üzerinde yoğunlaşmıştık.

Bazı ayet-i kerimelerde Allah Teala’nın doğrudan Mü’min kadınlara hitap ettiği, davranma şekillerinin nasıl olması gerektiği ve iffetli olmaya davet edildikleri görülür. Bu ayet-i kerimelerde kadınların her türlü çirkinliklerden, ahlaksızlıklardan ve iffetsizliklerden uzak durmaları ve mutlak temizliğe yönelmeleri istenir. Hz. Meryem ise iffeti, temizliği ve arınmışlığıyla Kur’an toplumunun kadınlarının bir numunesi olarak ileri sürülür.

“Hani melekler demişlerdi: Ey Meryem! Allah seni seçti; seni tertemiz yarattı ve seni bütün dünya kadınlarına tercih etti.” (Al-i İmram 42)

Temizliği, iffeti ve çirkin amellerden beri olduğundan dolayı Hz. Meryem’in dünya kadınlarına tercih edildiği bildirilmektedir. İffetiyle ve temizliğiyle övgüye mazhar kılınan Hz. Meryem Müslüman kadınlar için önemli bir numunedir.

Kur’an-ı Kerimde geçtiği gibi kadınlar sahip oldukları iffet ve temizlik sıfatlarıyla değer kazanmakta ve üstün makamlara ulaşmaktadır. İffet ve temizlik sıfatı her Mü’min kadının değer basamaklarından yükselmesinde sermaye görevi görmektedir. Kur’an-ı Kerim’in birçok ayetinde bu hakikate işaret ettiği görülür.

“… temiz kadınlar temiz erkeklere, temiz erkekler de temiz kadınlara yaraşır. Bu sonuncular, (iftiracıların) söylediklerinden çok uzaktırlar. Kendileri için bağışlanma ve güzel bir rızık vardır.” (Nur Suresi 26)

Toplum, insanın iyi ya da kötü olmasıyla şekillenir. Toplumun içinde kadınların ayrı bir yeri vardır. Onların temiz olmaları durumunda toplum muhkemliğini korurken ifsad ve bozulmalar artmaya başlar.

İffet ve temizlik Mü’min kadınların özelliklerindendir. Allah Teala’nın koyduğu ölçülere göre hayatlarını düzenlediklerinden, yalan ve karayıcıların kötü söz ve eylemlerinden uzak, Allah Teala’nın inayet ve lütfuna nail olurlar.

Kur’an-ı Kerim’de Mü’min kadınların iffet ve temizliklerini zikreden ayetlerin oldukça fazla olduğu görülür. Ancak bunları kısaca değinmekle yetineceğiz. Örneğin Maide suresinin 5. Ayet-i kerimesinde Mü’min kadınların temizlik ve iffetinden bahsedilir;

“Bugün size temiz ve iyi şeyler helâl kılınmıştır… Mümin kadınlardan iffetli olanlar ile daha önce kendilerine kitap verilenlerden iffetli kadınlar da, mehirlerini vermeniz şartıyla, namuslu olmak, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere size helâldir. Kim (İslâmî hükümlere) inanmayı kabul etmezse onun ameli boşa gitmiştir. O, ahirette de ziyana uğrayanlardandır.” (Maide Suresi 5)

YYukarıda da geçtiği gibi kadınlar arasında özel bir yeri olan Hz. Meryem’in ırzını iffetle koruduğu anlatılır. İffet ve temizlik gibi güzel vasıfları Allah Teala’nın övgüsünü kazanmasına yol açmakta ve âlem için ibret vesilesi kılındığı bildirilmektedir.

“Irzını iffetle korumuş olanı (Meryem'i de an.) Biz ona ruhumuzdan üfledik; onu ve oğlunu cümle âlem için bir ibret kıldık.” (Enbiya 91)

Diğer bir ayet-i kerimede ise Kur’an toplumunun kadınlarının uymaları gereken ölçü ortaya konmakta, Mü’min kadınların bu ölçüye riayet etmeleri istenmektedir:

“Ey Peygamber! İnanmış kadınlar, Allah'a hiçbir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarını öldürmemek, elleriyle ayakları arasında bir iftira uydurup getirmemek, iyi işi işlerde sana karşı gelmemek hususunda sana biat etmeye geldikleri zaman, biatlerini kabul et ve onlar için Allah'tan mağfiret dile. Şüphesiz Allah, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir.” (Mumtehine Suresi 12)

Bu ayet-i kerimede Allah’a iman ile birlikte iffet sahibi olma, günahlardan el etek çekme ve kirlerden temizlenme Hz. Resul-i Ekrem (sav)’e biatin şartı olarak zikredilir. Burada Mü’min kadınların uyması gereken şartlar ortaya konmakla birlikte, kadınların bunlara riayet etmeleriyle Kur’an toplumundan olacakları bildirilmektedir.

Ayette zikri geçen bu özellikler, şirkten arınmış kadınların Kur’an toplumuna girişinde basamak görevi görmektedir. Hayatlarını Kur’an’ın koyduğu ölçülere göre düzenlemekle Kur’an toplumunun kadınları olma özelliğini elde etmektedirler.

Hz. Resul-i Ekrem (sav)’in Mekke’yi fethettikten sonra İslam’ı kabul eden Mekkeli erkekler Hz. Peygamber (sav)’e biat ettiler. Erkeklerden sonra biat sırası kadınlara gelmişti. Yukarıdaki ayette zikredilen şartlara bağlı kalmak şartıyla biatlerinin kabul edileceği bildirildi. Mekkeli kadınlar, Allah’ın Teala’nın koyduğu kurallara göre yaşamayı kabul ettikten sonra Hz. Resul-i Ekrem (sav)’e biat ettiler. Bir kabın içerisine bir miktar su döken Hz. Resul-i Ekrem (sav) elini suya batırdı. Ardından da Mekke’nin kadınları aynı suya ellerini batırıp biat ettiler.

Gösteriden ve Cezbedici Hareketlerden Kaçınma

Her türlü gösterişten, namahremlerin dikkatlerini celp edecek ve onların cezp edilmesine yol açacak söz, hareket ve davranıştan kaçınma Kur’an toplumunun kadınlarının özelliklerindendir.

Konuyla ilgili Kur’an-ı Kerimin iki suresinde zikredilen ayetlerden biri Mü’min kadınlara, diğeri ise Mü’minlerin anneleri olan Hz. Resul-i Ekrem (sav)’in pak eşlerine hitap etmektedir.

“Mü'min kadınlara da söyle… Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar…” (Nur 31)

Kadınlar, yaratılışları icabı cezbedici özelliklere sahiptirler. Kendilerini süslemekten, güzelliklerini yansıtmaktan, başkalarının dikkatlerini üzerlerine çekmekten ve onları etkilemekten hoşlanırlar. Önlerine sınır konulmayınca, süs ve ziynetlerini göstermekle namahremleri cezp ettikleri, bunun da toplumda fesada yol açtığı görülür. Allah Teala’nın ölçüsünün çiğnenmesiyle, etrafımızda gördüğümüz gibi fesat ve bozgunculuklar yaygınlaşmaya başlar. Kadınların namahremleri cezp etmeleriyle sebep oldukları fesat toplumun ahengini bozup ruhiyesini altüst ettiğinden, Mü’min kadınlara çağrıda bulunan Allah Teala, bütün bunlardan kaçınmalarını istemekte, uymaları gereken ölçüyü beyan etmektedir.

Başka ayet-i kerimelerde ise Hz. Resul-i Ekrem (sav)’in eşlerine çağrıda bulunulmakta, uymaları gereken şartlar zikredilmekte ve onların şahsında Müslüman kadınların hayatlarının çerçevesi çizilmektedir:

“Ey peygamberin kadınları, siz kadınlardan herhangi biri (gibi) değilsiniz; eğer sakınıyorsanız, artık sözü çekicilikle söylemeyin ki, sonra kalbinde hastalık bulunan kimse tamah eder. Sözü maruf bir tarzda söyleyin. Evlerinizde vakarla-oturun (evlerinizi karargâh edinin), ilk cahiliye (kadınları)nın süslerini açığa vurması gibi, siz de süslerinizi açığa vurmayın; namazı dosdoğru kılın, zekâtı verin, Allah'a ve elçisine itaat edin. Ey Ehl-i Beyt, gerçekten Allah, sizden kiri (günah ve çirkinliği) gidermek ve sizi tertemiz kılmak ister.
(Ahzab Suresi 32-33)

Müslüman kadınlar ağır sorumluluklara sahiptirler. Özellikle fesat ve bozgunculuğun yaygın olduğu dönemlerde kadınların sorumlulukları daha da artmaktadır. Yukarıdaki ayetlerde Hz. Resul-i Ekrem (sav)’in eşlerine çağrıda bulunan Allah Teala, Peygamber (sav) eşleri olmalarından dolayı daha fazla sorumluluk sahibi olduklarına işaret edilmektedir.

Bu ayetlerde Resul-i Ekrem (sav)’in eşlerinin dört duvar arasına hapsedilmesi gibi bir yaklaşım söz konusu değildir. Hz. Peygamber (sav)’in eşlerini beraberinde savaşlara ve hacca götürdüğü bilinmektedir. Onlar, Mü’minlerin anneleri ve ümmet kadınlarının yollarını aydınlatan olgu olduklarından, asalet ve vakarlarını koruyacak ve kendilerini numune hale getirecek ölçü verilerek hayatlarının çerçevesi çizilir.

Yukarıda belirtildiği gibi kadınların güzellik ve ziynetlerini namahremlere göstermeleri ve her türlü cezbedici hareketleri kötü ve çirkin sayılmakta ve haram kılınmaktadır. Bunlar Allah Teala tarafından yerilen amellerdir. Oysa kadınların aynı şeyleri eşlerine karşı yapmaları, güzelliklerini eşlerine sunup onları cezp etmelerinin hiçbir sakıncası yoktur. Bunun için herhangi bir yasak getirilmediği gibi, Mü’min kadınların bu işe teşvik edildiği de dikkat çekmektedir.

İbrahim FIRAT
 

Diger Basliklar
   VAHDET VE TAHAMMÜL -7
   VAHDET VE TAHAMMÜL -6
   VAHDET VE TAHAMMÜL -5
   VAHDET VE TAHAMMÜL -4
   VAHDET VE TAHAMMÜL -3
   VAHDET VE TAHAMMÜL -2
   VAHDET VE TAHAMMÜL -1
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -41
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -40
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -39
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -38
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -37
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -36
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -35
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -34
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -33
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -32
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -31
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -30
   KUR'AN TOPLUMUNUN ÖZELLİKLERİ -29
İlan ve Mesajlar
 
 
 
Şehid Rehber
Şehidlerin Hayatı
Savunmalar
Manifesto


K. Dilinden Hizbullah


Anasayfa | Videolar | Arama | Siteyi Öner | Mobil | İletişim | Yukarı Git