Ana Menü
   ANA SAYFA

   İLETİŞİM

   SİTEDE ARA

   SİTEYİ ÖNER

   BASIN BÜROSU

   ŞEHİTLER ALBUMÜ
Bir Ayet - Bir Hadis
Bir Ayet:
Allah ve Resûlü bir ise hüküm verdigi zaman, inanmis bir erkek ve kadina o isi kendi isteklerine göre seçme hakki yoktur. Her kim Allah ve Resûlüne karsi gelirse, apaçik bir sapikliga düsmüs olur. Ahzap/36

Bir Hadis:
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyiliklerdir.
En Son Eklenenler
Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

Cemaati Rehberi M...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

HİZBULLAH REHBERİ...

Hizbullah Rehberi...

Hizbullah Cemaati...

Hizbullah Cemaati...

ŞEHADETİNİN 23. Y...

HİZBULLAH CEMAATİ...

HİZBULLAH CEMAATİ...

HİZBULLAH CEMAATİ...

MUHTEREM EDİP GÜM...

ŞEHADETİNİN 22. Y...

Hizbullah Cemaati...

MUHTEREM EDİP GÜM...

MUHTEREM EDİP GÜM...

ŞEHADETİNİN 21. Y...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH BASIN B...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

HİZBULLAH REHBERİ...

YENİ ZELANDA’DAKİ...

ŞEHADETİNİN 19. Y...

ERGENEKON TİPİ YAPILANMALARIN HİZBULLAHA KARŞI FAALİYETLERİ (IX)

JİTEM, KİRLİ SENARYOLARI DEVREYE SOKUYOR

Hizbullah cemaatinin giderek güçlenmesi ve tüm çabalara rağmen gerekli noktalara sızmaların yapılamaması Jitemi yeni taktik ve senaryolara sevkediyor. Yaptıkları değerlendirmelerde Hizbullah’ın önüne geçilmesi için halkı bunlardan soğutacak bazı adımların atılması gündeme geliyor. Bu cümleden olmak üzere, PKK’nin; “Hizbullah derin devlet yapılanmasıdır” iftira ve propagandasından istifade etme yoluna gidiliyor. Sanki Hizbullah’a göz yumuluyormuş havası verilmeye çalışılıyor. Basında bu konuda Hizbullah ile ilgili çıkan haberlere bir yandan sessiz kalarak diğer yandan da jitem ve korucuların eğitim aldıkları askeri yerleri kinayeli bir şekilde işaret ederek sanki sözü edilen yerler buralarmış gibi yansıtmaya çalışarak Hizbullah’ı yıpratmaya ve halktan soyutlamaya çalışıyorlar.

 

Öte yandan; Ali Haydar Kaya’nın da içinde bulunduğu gruplar oluşturarak, bu gruplar vasıtasıyla Müslüman halkın tepki göstereceği tutum ve davranışlar sergilemek suretiyle inançlı kesimi Hizbullah’tan uzaklaştırmaya çalışıyorlar. Bunun için de en uygun kılıfın Şii-Caferi mezhebini bahane etmek olduğuna karar veriliyor. Sanki Ali Haydar ve çembere alınacak diğer şahıslar Şii-Caferi mezhebine geçmişler, Hizbullah cemaatine karşı bir şeyleri yok, yaptıklarını gayri İslami değil, aksine İslami düşüncelerinden ve seçtikleri yeni mezhebin gereğinden yapıyorlar gibi bir tablo sergilenecek. Böyle yaptıkları taktirde hem kısa zaman içinde bazı gençleri kıskaca alabilecekler ve hem de zahiren gayri İslami bir söylem dile getirmedikleri için fazla tepki görmeyecekler, aynı zamanda cemaat bunlardan hesap sorduğunda da mezhep değiştirdiklerini, onun için bu şekilde davrandıklarını söyleyecek ve masum görünecekler.

 

Jitem bu konuda çok çaba sarf ediyor, dört koldan çalışıyor. Ali Haydar’ın ve diğer kaynakların getirdiği bilgilerden bazı zayıf şahıslara ulaşıyor ve onları kandırıp kontrolüne aldıktan sonra Silvan’da küçük bir grup oluşturuyor. Bu şahıslar halk arasında Hizbullahi olarak bilinen, fakat gerçekte Hizbullah’ı yıpratmak için JİTEM tarafından bir araya getirilen ve kullanılan kişilerdir. Grubun başına M.G.’yi getiriyorlar. Bu şahıs, zahirde Hizbullah ile gözüken ama nefsi hastalıklarından ve zafiyetlerinden dolayı jitemin kucağına düşmüş, aynı zamanda Hizbullah’a karşı içinde kin besleyen biridir. Bu grup; jitemin yönlendirmesiyle Şii-Caferi mezhebine geçtiklerini cemaat mensupları arasında yaymaya çalışıyorlar. Bunu yaparken de, bir yandan bu konuya meyilli olanları tespit edip kıskaca alma, diğer yandan da mezhep ayrılığı görüntüsü altında cemaatin bir takım icraatlarını ve bazı sorumlularını eleştirerek yıpratmaya çalışıyorlar. Ali Haydar Kaya da, aktif olarak bu yapılanmanın içinde yer alarak faaliyet yürütüyor.

 

Bu yapılanmanın temel amacı Hizbullah’ı yıpratmaktır. Bu grup kendilerini Şii-Caferi mezhebi mukallidi olarak gösterip, yaptıklarını basit ve masumane bir mezhep ve düşünce ayrılığıymış gibi gösteriyor. Bu gerekçeler cemaat mensuplarına karşı bir kılıftan başka bir şey değildir ve söylendiği gibi mezhebi bir ayrılık veya düşünce farkı söz konusu değildir. Tamamıyla jitemin planlayıp bunlar vasıtasıyla yürürlüğe koyduğu kirli bir senaryodur.

 

Bu plan ve senaryonun iki hedefi vardır. Birincisi; bölge Müslüman halkında Şia’ya karşı var olan ön yargılardan istifade ederek Hizbullah cemaatini Şii bir hareket veya en azından Şia taraftarı olarak göstermek ve ehli sünnet mezheplerine karşı sanki bir alerji varmış gibi lanse etmek. Böylelikle Hizbullah’ı mezhep fitnesiyle zayıflatmak. Nitekim Jitemin kullandığı bu grubun Caferilik adı altında ama aslında Caferilikle de alakası olmayan davranış ve hareketleri, halk arasında hem İran İslam İnkılâbına ve hem de Hizbullah’a karşı kuşkular oluşturuyor ve kötü gözle bakılmasına sebep oluyordu. İkincisi ise; Cemaat mensupları arasında fitne ve ayrılığın oluşmasını sağlamak. Bunun için, bu grup elamanları kendilerini masum gösterip “bizim cemaatle bir sorunumuz yoktur. İmam Humeyni ve İslam inkılabına bağlıyız, bunun için de Caferi olmamız gerekir.” Şeklinde propaganda yaparak sorun oluşturmaya çalışıyorlardı. Tabiî ki tüm bu çalışmalarda Ali Haydar ve Batmandan gelen Jitem elemanı aktif olarak yer almış ve planları uygulamak için yoğun bir şekilde uğraşmışlardır.

 

Bu grup elemanlarının yaptıkları çalışmalar neticesinde bazı cemaat mensuplarının mezhep değiştirdiği şayiası yayılır. Ali Haydar Kaya bundan sonrasını şöyle anlatıyor : “Bazı cemaat mensuplarının mezhep değiştirip Şii olduğu haberleri yayılınca, Hizbullah’ın halk nezdinde yıpratılması ve iç sorunlar çıkartılması için JİTEM tarafından bize şöyle bir direktif verildi”; “Hizbullah’ın etkisini kırmak için Hizbullah’ın amaç ve ilkelerine aykırı hareket edin. Bunu halkın göreceği şekilde ve Hizbullah adına yapın ki Hizbullah’a mal edilsin ve halkta Hizbullah’a karşı nefret oluşsun. Hizbullah mensupları arasında fitne ve ayrılık oluşabilmesi için sürekli yapay sorunlar oluşturun. Hizbullah’ın yerel sorumlularını ve önemli şahsiyetlerini karalayıp onları yıpratmaya çalışın ve aynı zamanda haksızlığa uğradığınızı söyleyerek bu şahısları Hizbullah’a şikâyet edin. Hizbullah sizden hesap sorunca da, bu tavırlarınızın cemaate karşı olmadığını, cemaat için her türlü hizmete hazır olduğunuzu, mezhep değiştirmenin şahsi düşünce olduğunu bu konuda cemaatle sorununuzun olmadığını şikâyetlerinizin yerel sorumlulardan ve onların yanlış uygulamalarından olduğunu söyleyin. Hizbullah’ın size vereceği hiçbir çözüm ve cevapla yetinmeyin, mutmain olmayın, sürekli Hizbullah’la yazışın. Bu şekilde hem Hizbullah’ı yapay sorunlarla meşgul eder, hem yerel sorumlularla ilgili şüpheler oluşturarak onları yıpratır ve hem de Hizbullah’tan size gelen yazılı cevapları ve görüşmeye gelen fertleri bize bildirirsiniz”

 

Jitem ve istihbarat örgütlerinin oluşturduğu bu tür gruplar sadece Silvan’daki bu grup değildi elbette. Hizbullah ve diğer İslami grupları ve Müslüman şahsiyetleri karalamak ve etkisiz hale getirmek için bu amaçla Türkiye genelinde, Diyarbakır, İstanbul, Ankara, Adana, Malatya vs yerlerde de kendilerini İran’a bağlı gösteren ve İran’dan emir aldıklarını, Şii olduklarını ve Caferi Mezhebini taklit ettiklerini söyleyen, hakikatte ise devletin istihbarat servislerinin kontrolünde hareket eden ve değişik isimlerle kendilerini kamuoyuna tanıtan çok sayıda şahıs veya grup, örgütlü ve faal hale getirilmişti. Bu gruplardan bir tanesi İstanbul’da bulunan E. S. Derneği idi. Aslında bu, Jitem elemanlarının kullandıkları bir bürodan ibaretti. Dernek ismi sadece bir kılıftı.

 

Ali Haydar Kaya, jitemden aldığı talimat üzere E.S. Derneği ile irtibata geçiyor. Batmanlı eczacı olarak tanınan jitem elemanı ve Silvan’daki mezkur gruptan bazı elamanlarla birlikte İstanbul’a giderek bu derneğin sözde başkanı olan E.T.Ö. ile görüşüyorlar. Bundan sonraki gidiş gelişler için kılıf olması, aynı zamanda E.T.Ö.’nün de bölgeye gelme bahanesinin oluşması için bu görüşmede söz konusu derneğe üye oluyorlar. Bu görüşmede kendilerine bir form veriliyor ve bu formu dolduruyorlar. Ali Haydar Kaya ve beraberindekiler bu üyelik bahanesiyle bundan sonraki zamanda sık sık İstanbul’a gidip geliyorlar. Bu arada söz konusu derneğin başkanını bölgeye getirip Silvan ve Batman’da düşürmek istedikleri bazı şahıslarla görüştürüyor ve bunları bazı vaatlerle kandırmaya çalışıyorlar. Kandırmaya çalıştıkları şahıslara jitemden bahsedilmeyip güya İran İslam İnkılabına bağlı ve Şii bir grup olduklarını söylüyor ve İslami bir faaliyet içinde oldukları imajını veriyorlar. Ayrıca bu şahıslardan ikna olan bazılarını Muta Nikâhı adı altında jitemin ayarladığı fahişelere götürüp çeşitli iğrençliklere bulaştırıyorlar. Aslında bunların yaptıklarının muta nikahı ile de alakası yoktu. Bunlar hiçbir İslami sınır tanımadan sadece insanları nefsi açıdan kıskaca alıp sonradan bu durumu şantaj olarak önlerine koymak için yapıyorlardı. Ali Haydar Kaya verdiği ifadede bu konuyu şöyle izah ediyor: “Bizim de İstanbul’daki derneğin de İran veya Şia mezhebi ile hiçbir ilgimiz yoktu. Tek gayemiz JİTEM’in planladığı grupları oluşturabilmekti. Bunun için kendimize bir kılıf bulmalıydık en iyi kılıf ta JİTEM tarafından verilen mezhebi taktikti. Çünkü bu şekilde hem direk Cemaati karşımıza almıyorduk, en azından sadece mezhep değiştirmekle cemaatin bize karışmayacağını düşünüyorduk. Bunun yanında planımızı gerçekleştirmek için de İran İslam Cumhuriyetine ve Şiaya meyyal olanlara da el atıp onları cemaatten koparmaya çalışıyorduk. Tüm bunlarla beraber avam halkta İran’a ve Hizbullaha karşı bir tepki ve nefret oluşması için de halkın göreceği şekilde gayri İslami tavır ve davranışlar sergileyip bunu Hizbullah’a ve şiaya mal ediyorduk.”

 

Cemaat mensuplarına ve halka karşı bu tavrı sergileyen Ali Haydar ve diğer Jitemciler bununla yetinmezler. Bölgede ve özelliklede batıdaki İslami gruplara uğrayıp Hizbullah’ın hak olmadığını, İran’a bağlı olmadığını, kendilerinin İran’a bağlı, şia mezhebine mensup ve İnkılap rehberinin emri doğrultusunda hareket ettiklerini ve tüm icraatlarının onların emirleri doğrultusunda olduğunu, Hizbullah’ın hak olmadığını deşifre etmeyi İran’ın istediğini söylüyorlar.

 

Ali Haydar Kaya, Jitemin cemaat mensuplarına, halka ve diğer İslami gruplara karşı sergilediği oyunun mimarlarından biri idi. Bu yolla cemaat zayıflatılmaya ve karalanmaya çalışılmıştır.

 

Ali Haydar Kaya bu faaliyetlerinde tuzağına düşürdüklerini muhbirleştirmeye çalışmış, kandıramadıklarının ise bilgilerini Jiteme vererek çeşitli bahanelerle yakalanmalarına ve ağır işkencelere maruz kalmalarına sebep olmuştur. Yine batıda uğradıkları İslami gruplarla ilgili detaylı istihbarat toplayarak bunları düzenli bir şekilde rapor olarak Jiteme vermiştir.

 

Diger Basliklar
   SAYIN BAGASİ'YE SEÇİMİ VE KÜRDİSTAN'DAKİ SON GELİŞMELERİ SORDUK
   SAYIN BAGASİ, SON GELİŞMELERİ DEĞERLENDİRDİ
   HİZBULLAH CEMAATİ YÖNETİCİLERİNDEN SAYIN İSA BAGASİ İLE RÖPORTAJ
   CEMAAT REHBER'İ MUHTEREM EDİP GÜMÜŞ İLE RÖPORTAJ
   KUTLU DOĞUM VE SEÇİM SÜRECİ
   BASINA VE KAMUOYUNA [YAPILAN PROVOKASYONLARA DİKKAT]
   HİZBULLAH VE CAMİLER
   BU HUKUKSUZLUK KABUL EDİLEMEZ
   ŞEHİT REHBERİ ŞEHADETİNİN 11. YILINDA HAYIRLA YÂD EDİYORUZ.
   KURBAN BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN
   HİZBULLAH İFTİRALARDAN BERİDİR
   İNNA LİLLAH WE İNNA İLEYHİ RACİUN
   MUSTAZAF-DER'İN KAPATILMASI REJİMİN TAHAMMÜLSÜZLÜK ÖRNEĞİDİR
   KAMUOYU DİKKATİNE!
   Ş. REHBERİ ŞEHADETİNİN 10. YILINDA RAHMETLE ANIYORUZ
   KURBAN VEREREK HEM İBADETİNİZİ YERİNE GETİRİN HEM DE FAKİRLERİ SEVİNDİRİN
   BU VAHDETE VURULAN BİR DARBEDİR
   RAMAZAN-I ŞERİFİNİZİ TEBRİK EDERİZ
   EDİTÖRDEN
   İSLAM DAVASI DİK DURMAYI GEREKTİRİR
İlan ve Mesajlar
 
 
 
Şehid Rehber
Şehidlerin Hayatı
Savunmalar
Manifesto


K. Dilinden Hizbullah


Anasayfa | Videolar | Arama | Siteyi Öner | Mobil | İletişim | Yukarı Git