KEND DLNDEN HZBULLAH - 09.BLM

SLAM CEMAAT VE GRUPLARLA LKLERE VERDMZ NEM

Hem Krdistan’da ve hem de Trkiye genelinde, mcadele srecinin her dneminde slami grup ve cemaatlerin birouyla dostluk ve kardelik ilikilerimiz var olmutur. Hibir zaman bilerek ve isteyerek ilikileri zedeleyecek ve koparacak bir tutum ve davran ierisinde olmadk. zellikle 79-91 yllar arasn kapsayan dnem bylesi iliki ve irtibatlar iin msait bir ortam olduundan, bu sre boyunca, Trkiye genelinde bir ok grup, cemaat ve slami ahsiyetle deiik mnasebetlerle her dzeyde ilikilerimiz, grmelerimiz, sohbetlerimiz ve karlkl ziyaretlemelerimiz oldu. slami kardelik hukuku erevesinde bu ilikiler samimi ve dostane bir ekilde devam etti.

1991 ylndan sonra Cemaat olarak yeni bir mcadele sreci iine girdik. Eski dneme nazaran mcadele artlarnn arlat ve rahat hareket edemediimiz yeni bir dnem balad. Bu yeni dnemde birok ciddi sorun ve zorlukla karlatk. Btn bu zorluk ve olumsuzluklara, yaadmz hassas sava ortamnn ar artlarna ramen Trkiye genelinde bir ok slami ahsiyet, grup ve cemaatle ilikilerimizi srdrmek iin azami gayret gsterdik. Kendi alanlarnda bir ok Mslman’ temsil ettiini dndmz slami gruplarn temsilcileriyle imkanlarmz el verdii lde grmelerimiz uzun sre devam etti. Cemaat olarak ok zor bir dnem olan ar atma ortamnda dahi, Mslmanlar aras kardelik ve dayanmaya verdiimiz ehemmiyet nedeniyle bu ilikilerimizi ve grmelerimizi kesmedik. rtibatn kopmamas ve dostluk balarnn zedelenmemesi iin srekli gayret gsterdik.

Cemaat ile beraber olmayan kii ve gruplar dman grme, tekfir etme, itham etme veya dlama gibi yanl bir tutum iinde olmadk. Aksine bylesi yanl tutum, tavr ve davranlar slami bilmediimiz iin eletirdik ve mahkum ettik. Trkiye’nin deiik blgelerinde faaliyet gsteren baz grup ve cemaatlerle en st dzeyde srdrdmz iliki ve grmelerimiz bu tavrmzn en bariz rneidir. Mcadele ortam asndan en zor artlarda olmamza ramen, imkanlarmz zorlayarak ve gvenlik asndan birok tehlikeyi gze alarak, bu grup ve cemaatlerin temsilcileriyle grmelerimizi srdrmeye ve ilikileri koparmamaya zen gsterdik. Cemaat asndan artlarn ve imkanlarn bu ilikiyi srdrmeye msait olmad ve irtibatn zorunlu olarak kesildii dnem ve sonrasnda da hibir zaman bu kopukluk ve irtibatszl ihtilaf ve ayrla dntrmedik. slami uhuvvet ve dostluu zedeleyici hibir sz, tavr veya davran iinde olmadk. Ancak bu gruplarn bazlar Cemaate kar ayn olumlu tavr sergilemediler. Aksine sz, tavr ve davranlaryla Cemaate kar dmanca bir tutum iine girdiler. Btn bu olumsuz tavrlarna ramen, kendilerine bir ey sylemediimiz gibi, ayn mspet tavr ve tutumumuzu srdrdk.

Hibir zaman “Cemaatimiz haktr, dmzdaki btn grup ve cemaatlar ise batldr” eklinde yanl ve banaz bir anlay iinde olmadk. Byle dar ve banaz bir gr ve anlay iinde olanlara kar ktk ve sert tepki gsterdik. stat Bedizzaman’n deyiiyle; “Herkes benim merebim, mesleim ve mektebim haktr diyebilir. Ancak, hak yalnzca benim merebim, mesleim veya mektebimdir demeye hakk yoktur” eklindeki veciz beyann kendimize prensip olarak kabul ettik. Mcadele hayatmzn her dneminde srekli bu prensibe bal kaldk. slam dairesi iindeki btn Mslman grup ve cemaatlere bu anlayla yaklam gsterip, ilikilerimizi buna gre dzenledik.

[ Geri Dn ]


GERİ
      Masast Grnm