بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
Bismillahirrahmanirrahim
MADDE 1–Yaratln amac Allah’a ibadettir. Müslümanlarn gayesi Allah’n rzasn kazanmaktr. Hizbullah Cemaati, Kur’an ve Sünnetle belirlenen kulluk vazifesini yerine getirmek esas üzerine kurulmutur.
Açklama:
Yüce Allah, kullar ancak kendisine ibadet etsinler, diye yaratmtr. (Zâriyât 56) Bu hüküm fertlere amil olduu gibi, bir manevi ahs hükmünde olan cemaate de amildir.
Müslümanlarn cemaat hâlinde olmalar, kulluk vazifelerini hakkyla icra için bir vecibedir. Hizbullah Cemaati, bu mahiyette, Rabbine kar olan kulluk vazifesini cemaat hâlinde yerine getirmek için tesis edilmitir.
Hizbullah Cemaati’nin en asli hedefi, Rabbini hakkyla bilen Salih kullar gibi ilâhî rzay kazanmaktr. Cemaatin bütün icraatlar, bu mukaddes hedef dorultusunda yaplr. Hizmetlere niyetlenirken, hizmetler icra edilirken ve nihayete erdirilip muhasebeye tabi tutulurken gözetilecek en büyük hedef budur. Hizmetin hiçbir cüz’ü, bu hedefin dnda kalamaz.
MADDE 2–Hizbullah Cemaati; inanç, düünce, amaç ve hedefleri dorultusunda yapaca tüm faaliyetlerinde, meruiyetin kayna olarak Kur’an ve sünneti esas alr. Kur’an, Hizbullahi hareketin kanunu ve hayat düsturudur.
Açklama:
(badetin mahiyeti Kur’an ve Sünnet’te tarif edilmitir.) Hizbullah Cemaati, icraatlarnn asli kayna olarak Kur’an ve Sünnet’i bilir. craatlara niyetlenirken, icraatlar tasarlarken, gerçekletirirken ve icraatn muhasebesini yapp kazanm ve kusurlarn belirlerken bakt ilk kaynak Kur’an ve Sünnet’tir.
Kur’an- Kerim ve Sünnet, Hizbullah Cemaati’nin en temel yol rehberidir.
«De ki (Ey Resulüm) Allah’ seviyorsanz bana tabi olun!..» (Al-i mrân 31)
Kuran- Kerim’in emrettikleri Sünnet’teki tatbikatla ekil bulmutur. Hizbullah Cemaati’nin yolunun esaslar bu iki kaynaktan gelir. Hizbullah Cemaati, bir hüküm ve faaliyetin meru olup olmadna Kur’an ve Sünnete bakarak karar verir. «Allah'a itaat edin, Peygambere itaat edin, kar gelmekten saknn.» (Maide, 92), «Allah ve Resulü bir ie hüküm verdii zaman, inanm bir erkek ve kadna o ii kendi isteklerine göre seçme hakk yoktur. Her kim Allah ve Resulüne kar gelirse, apaçk bir sapkla dümü olur.» (Ahzap, 36) ayetleri kendisine düstur edinerek hareket eder.
Hz. Peygamber salallahü aleyhi vesellem’e ilk tabi olanlar, Onun Ehl-i Beyti ve pâk Ashabdr. Onlar, slam’n ilk örnek neslidirler. Kur’an ve Sünnete tabi olma konusunda misaldirler. Ashaptan sonra gelen tabiin ve etbaü tabiin Müslümanlar için misal tekil ederler.
Hizbullah Cemaati, Kur’an ve Sünnetle birlikte slam Ümmetinin bugüne kadar üzerinde ittifak ettii hususlar «Ümmetim er üzere birlemez.» Hadis-i erifi gerei önemser ve icraatlarn gerçekletirirken icma- ümmeti göz önünde bulundurur.
Hizbullah Cemaati, (fert veya topluluk), bakalarn deerlendirirken, onlarla münasebetlerini gelitirirken de Kur’an ve Sünnete bakar. cma- Ümmeti tetkik eder, göz önünde bulundurur. Ümmetin kaçndklarndan kaçnr, tabi olduklarna tabi olur. Faaliyetlerinin geçmii ve bugünüyle Ümmetle uyumunu ciddiye alr. Ümmeti bugün ve yarn daha iyi bir noktaya tamak için gayret gösterirken Ümmetin ittifakndan ayrlmamaya özen gösterir.
MADDE 3–Hizbullah Cemaati; kendisini slam tarihi boyunca süregelen bütün slami hareket ve önderlerin mirasçs kabul etmekle beraber, hiçbir hareket, cemaat, tarikat, parti, örgüt veya siyasi oluumun devam veya uzants olmayp müstakil bir cemaattir. Gücünü Allah celle celalühüye olan imanndan ve muttaki Müslümanlarn birliinden ve desteinden alr.
Açklama:
Hizbullah Cemaati, slâmî mücadele ve hizmetleri, evveliyat ve mevcut hâlleriyle birbirini tamamlayan bir bütün olarak bilir. Bugünkü Mü’minlerin faaliyetleri, dünkü Mü’minlerin faaliyetlerinin bir devamdr. Herhangi bir slam corafyasndaki faaliyet de farkl ahs ve cemaatlerce gerçekletirilse de bir duvarn talar gibi birbirini tamamlar. Hizbullah Cemaati, her icraatn bu inançla gerçekletirir.
Farkl topluluklarn mevcudiyeti, zaman ve mekânn ihtiyaçlar ile ilikilidir. Hicrî 14/Milâdî 20. Yüzylda slam dünyasnn ihtiyaç duyduu slah ve ihya dorultusunda, pek çok corafyada slâmî hareketler vücut bulmutur. Hizbullah Cemaati de, o devirde kendisinden önce Türkiye’de ve dier slam ülkelerinde vücut bulmu slâmî hareketlerin birikiminin yannda, slam dünyasnn bütünletirici bir kavak noktasnda yer alan Kürdistan corafyasnn asrlara yaylan ilmi ve manevi birikiminden istifade ve kendi corafyasnn kendisine has ihtiyaç ve koullar içinde vücut bulmutur.
Hizbullah Cemaati kendi zaman ve mekân içinde, daha önceki bir cemaatin devam olmad gibi, hâlihazrda dünyann herhangi bir kesitindeki bir cemaatin de uzants deildir. Ama hedefleri ve icraatlar ile ümmetin genel hedefleri ve icraatlar ile bir bütün olduu hâlde, yapsyla mazi ve hazr karsnda müstakildir. Hedef ve icraatlar cemaatin Kur’an ve Sünnet’e uymakla koullanm hür iradesinin karldr; niyetinden tatbikine, tatbikinden muhasebesine kendisinin eseridir. Baka camialarla Mü’minlerin kardelii ve Ümmet olmann gerei dayanmas ve dayanma biçimi de buna tabidir.
Bu esas üzere, Hizbullah Cemaati, Ümmetin yüzyllara yaylan ve bugün güncelliini koruyan tecrübi akln, deneyimlerini önemser. Mazinin Müslümanlar gibi, günün Müslümanlarnn da eser ve tecrübelerini tetkik edip onlardan istifade eder. Fertlerini, Ümmette kabul görmü hiçbir slam önderi ve cemaatinin eser ve birikiminden yoksun brakmaz. Kendisini tarikat veya cemaat, belli bir yap ve âlim ile kstlamaz. «Mü’minler ancak kardetirler» (Hucurat, 10) buyruunu esas alarak hareket eder.
MADDE 4–Hizbullah Cemaati; ‘Emr–i bil maruf ve nehy–i anilmünker’ görevini fert ve cemaat baznda güç ve imkânna göre yerine getirmekle kendisini sorumlu bilir. ’layikelimetullah dorultusunda yürütülen tüm faaliyetleri cihad olarak kabul eder ve bu kapsamda deerlendirir.
Açklama:
«nanan erkek ve kadnlar, birbirlerinin velileridirler. yilii emreder kötülükten menederler.» ( Tevbe, 67)
«Onlar, öyle kimselerdirler ki kendilerine yeryüzünde iktidar verdiimizde namaz klarlar, zekât verirler, iyilii emrederler, kötülükten vazgeçirmeye çalrlar.» (Hac, 41)
«Sizden hayra çaran, marufu emredip münkerden nehyeden bir topluluk bulunsun. te onlar kurtulua erenlerdir!» (Âl-i mrân, 104)
Hizbullah Cemaati, bu ilahi emirler gerei var olmutur; kendisini ayet-i kerimedeki ilâhi buyruun, «topluluk» kavramnn bir karl olarak bilir. Niyet, tasar ve faaliyetlerini o dorultuda icra eder.
Allahü Zülcelâl, insanlar birbirlerine kar mesul tutmutur ve o mesuliyetlerin icras cemaat olmay gerektirmektedir. Bu, insan nesli arasnda bir dayanma olduu kadar, ayn zamanda bir mücadeledir. nsan ftrat gerei topluluk halinde yaar. Kendisine verilen cüz’i iradeyle münkeri tercih edebilmektedir. Onu bu haline kar uyarmak, srar ettiinde onunla mücadele etmek, mü’minlere bir vazifedir. Bu vazifenin yerine getirili ekli ise ayet-i kerimede verilen emir gerei, cemaat olmakla mümkündür.
Hizbullah Cemaati, bir mü’minler cemaatidir. Hizbullah Cemaati, bir mü’minler cemaati olarak, bir iyilik cemaatidir, iyi olandan yanadr, iyi olan ina eder, iyilii hâkim klmaya çalr. yinin inas, kötülüün izalesini gerektirir. Hizbullah Cemaati, iyilii ina ve hâkim klma gayesiyle, kötülüe ve kötüye kar durur, Kur’an ve Sünnetin ahkâm üzere kötüyü uyarr, onunla mücadele eder; kötülük zuhur ettiinde ve kötülüe yönelik bir planlama haberi, hissi aldnda onun önüne geçmeye, onu Kur’an ve Sünet’te ifade edilen yöntemler üzere engellemeye çalr.
irk, en büyük münkerdir (kötülüktür). Zulüm, münkerdir. nsann can, nesil, akl, mal ve din emniyetine yönelen bütün tehditler birer münkerdir, kötülüktür.
Hz. Peygamber salallahü aleyhi vesellem buyuruyor:
«Sizden kim bir kötülük görürse onu eliyle düzeltsin. ayet eliyle düzeltmeye gücü yetmezse diliyle düzeltsin. Diliyle düzeltmeye gücü yetmezse kalbiyle (buzetsin) ki bu imann en zayf derecesidir.» (Müslim, man bölümü 49)
Hizbullah Cemaati, münkerlerin tamamyla Kur’an ve Sünnet’in ahkâm ve yol göstericilii üzere mücadele eder. Kendisinden önce veya hâlihazrda münkerle mücadele eden Müslümanlarn da tatbikatn dikkate alr. Kötülükle mücadelenin en etkili yolunu tatbik etmek için urar.
Tautlar, kötülüün önderleridir. Hizbullah Cemaati, kötülük ve kötüyle mücadele mahiyetinde toplumu tautlarn kötülüklerinden arndrmak için mücadele eder. Bu mücadelesini, Allah yolunda mücahade/cihad bilir; mücadelesini Kur’an ve Sünnette tarif edilen yol üzere, kendi imkân ve gücü dorultusunda yapar.
Bununla birlikte Hizbullah Cemaati, Allah yolunda mücadeleyi günün imkânlaryla koullandrp kstlamaktan saknr. nsan, kendisine verilen irade ve güçle, imkân ihdas etme kabiliyetine sahip olarak yaratlmtr. Hizbullah Cemaati, bu inançla, kendisini mevcut imkânlarla kstlamaz. Müslümanlar, zamana teslim olmaya deil, zamana hükmetmeye davet ve sevk eder.
Hizbullah Cemaati, eldeki imkânlar gelitirip yeni imkânlar oluturmay cihad bilir, Müslüman fert ve toplumu, yeryüzünde hakkn ikamesi ve batln izalesi olan slam’n cihan hâkimiyeti için ilme yönelerek ilim ve teknikte yeni imkânlar oluturmaya davet ve sevk eder.
MADDE 5–Hizbullah Cemaati; içinde bulunduu ortam ve artlar gözeterek, faaliyetlerinde ihtiyaç duyduu ve çan gerektirdii her türlü meru vastay kullanr. slami hedeflere ancak meru vastalarla ulalmas gerektiine inanr. Gayri slami yol ve vastalara tevessül etmez. Hedef, yol ve yöntemlerinde nebevi çizgiyi esas alr.
Açklama:
Müslümanlarn hedeflerine ulamalarnda hangi vastalardan istifade edecekleri Kur’an ve Sünnette açkça beyan edilmitir. Peygamber kssalar ve Hz. Peygamber’e verilen emirlerle Onun Sünnetinde örneklenmitir. «O arzusuna göre konumaz.» (Necm, 3), «Peygamber size ne verdiyse onu aln, size ne yasakladysa ondan da saknn. Allah’tan korkun çünkü Allah’n azab çetindir.» (Har, 7)
Hizbullah Cemaati, hedeflerine ulamada Nebevî örneklii esas alr. Bu hususta sebat eder.
Zaman ve mekân, Mü’minlere Kur’an ve Sünnet üzere yeni vastalar üretme veya var olan vastalardan istifade zorunluluu getirir.
Esaslar sabittir; vastalar zaman ve mekâna göre farkllk gösterir. Ashap, Medine’nin dna çkp yeryüzüne açldnda karlat kurum ve vastalar tetkik ve tahlil edip onlardan er’i erif’e mutabk olanlardan istifade etmitir. Selef-i Salihin de böyle davranmtr. Mesela; daha önce medreseler yok iken zamanla ders halkalarnn camiye smamas üzerine tedrisat ihtiyac için medreseler açlmtr. Yine geçmite olmayan elektronik ve teknolojik aletler bugün mevcuttur. Dier kurum ve vastalar da bunun gibidir. Geçmite bulunmayan bir kurum ve vasta, insanln maddi üretimde sürekli yol almasndan dolay bugün vücut bulmutur. Esasa intikal etmeyen, dolaysyla güne göre deien, maddi kurum ve vastalarn meruiyeti ortaya çk zamanlarna göre deil, kullanlmalarnn meru ve maslahata uygun olup olmamalarna göre deerlendirilir.
Hizbullah Cemaati, zaman ve mekân içinde vücut bulmu kurum ve vastalar tetkik ve tahlil eder. O imkânlarn mevcut olanlarndan istifade eder, gerektiinde Kur’an ve Sünnete uygunluk üzere yeni imkânlar, kurum ve vastalar ihdas eder.
Hizbullah Cemaati, hedeflerine varmak için, gayrimeru esas ve tutumlara balanmaz; hükümleri o yönde zorlamaz, imkân bulup veya ihdas edinceye kadar daima esaslar üzerine sebat eder. Baka bir ifadeyle esaslarn sabit ve her eyin önünde görür. Daima ve her eye ramen korur; kurum ve vastalarn ise günün ve yarnn ihtiyaçlar dorultusunda tecdit eder, deitirir, yeniler.
MADDE 6–Hizbullah Cemaatinin çalmalar younluklu olarak Kuzey Kürdistan olmakla birlikte, faaliyet alan tüm Türkiye’dir.
MADDE 7–Hizbullah Cemaatinin nihai hedefi; bütün dünyada zulmün, irkin, adaletsizliin, sömürünün ve kula kulluun olmad, insan ftrat ve yaratl gayesine uygun, teri kayna olarak Kur’an– Mubin ve Sünneti esas alan slami bir yönetimin tesisidir. Ancak kendisini, kendi toplumu ve mücadele alanna kar birinci derecede sorumlu kabul eder.
Açklama:
Hizbullah Cemaati, bütün dünyadaki slami yaplar karde bilir ve bir zincirin halklar, bir vücudun azalar, hatta bir azann hücreleri gibi bilir. Bütün slâmî yaplar, ayn hedef dorultusunda, yeryüzünde hakk ikame, batl izale için vardrlar. Bu hedef birlii, Müslümanlar arasnda dayanmay, yardmlamay icap ettirir.
Hizbullah Cemaati, kendisini ümmetin bir azas olarak görür. Ümmeti ilgilendiren her sorunu kendi sorunu olarak bilir. Ümmetle birlikte sevinir, ümmetle birlikte mahzun olur. Elinin uzanabildii her noktada ümmetin sorunlarn izalede yer alr.
Ancak, bir mekâna odaklanma, hizmetlerin daha etkin gerçekletirilmesinin ve bütüne daha çok katk verilmesinin de önüne açar. Mekânla snrlanma, mekânla kstlanma deildir, mekân ile ötesini buluturmak ve iki taraf arasnda etkin bir dayanma, yardmlama hâsl etmektir.
Hizbullah Cemaati, Türkiye snrlar içinde yer alan ve Kuzey Kürdistan da denen Kürdistan corafyasnda; o corafya ve Türkiye’nin genelindeki Müslümanlarn içinde bulunduklar koullar ve ihtiyaçlarnn neticesi olarak var olmutur.
Hizbullah Cemaati, yakn ve uzak çevresinde yer alan slâmî unsurlarla mutlak bir dayanma içinde iken tekilat balamnda hizmetlerini Türkiye snrlar içinde yer alan Kürdistan corafyas ve Türkiye’de icra eder. Bu dorultuda söz konusu corafyann insannn bulunduu d sahalara onlara ulamak için uzanr.
Hizbullah Cemaati, ayrln yannda, hedefe ulamaya müspet katks olmayan tahakkümü de reddeder. Birikimini hitap ettii corafyann dnda kalan Müslümanlara aktarr, hitap ettii corafyann dnda kalan Müslümanlarn birikiminden de yararlanr. Lâkin çalmalarn kendi tekilat içinde organize eder. Planlama ve ilerini kendisi kararlatrr, kendisi icra eder, muhasebesini de o dairede tamamlar.
Hitap ettii corafyaya aidiyeti bulunmayan Müslümanlar bulunduklar aidiyet ilikisi içinde olduklar ülkelerde slâmî hizmetlere tevik eder, onlarla dayanr, yardmlar ama onlarn hizmetlerini organize etmeyi kendilerine brakr.
MADDE 8–nsanlarn can, mal, din, nesil ve akl emniyetini salama, slam dininin ve slami hâkimiyetin hedeflerindendir. Hizbullah Cemaati; bu ilkeler dorultusunda tüm dini ve etnik aznlklarn insani hak ve özgürlüklerinin teminini ve korunmasn slami bir vecibe olarak görür.
Açklama:
«Ey insanlar, dorusu biz sizi bir erkekle bir kadndan yarattk ve birbirinizle tanmanz için sizi kavimlere ve kabilelere ayrdk. Muhakkak ki Allah katnda en deerli olannz O’ndan en çok saknanzdr. üphesiz Allah bilendir. Her eyden haberdar olandr.» (Hucurât, 13)
«Onun ayetlerinden biri de gökleri ve yeri yaratmas, dillerinizin ve renklerinizin farkl olmasdr. üphesiz bunda bilenler için dersler vardr.» (Rûm, 22)
Bütün insanlar, ayn anne-babadan olmakla kardetirler. Farkl kavim ve kabilelere ait olmak, insanlarn birbirlerini tanmalarndan baka bir ayrcalk getirmez. nsanlar arasndaki üstünlük fark ancak takva iledir. Diller ise Allah’n ayetleridir.
slam, bu ayet-i kerimeler ve Hz. Peygamber’in ilgili hadisleriyle rkçl kesin olarak nehyetmitir.
slam, ilahî ahkâm dorultusunda Hicaz’n dna çktnda hiçbir ekilde rkç söylem ve uygulamalara izin vermemi; toplumlar dil ve dinlerinde serbest brakm; toplumlarn Kur’an ve Sünnetin ahkâmyla çelimeyen giyim kuam, gelenek ve göreneklerini sürdürmelerine izin vermitir. Böylece Ümmet kardelii içinde kavim zenginlii olumutur. nsanlk, slam havuzunda buluurken kendisine has niteliklerini muhafaza etmi; kavimlerin farkllklar slam için birer güç ve fazilet olmutur.
slam’n bu fazileti asrlar boyu, devam ederken slam âleminin d güçlerce istilasyla rkçlk Müslümanlar arasnda yaylm, Müslüman toplumlarn dil, giyim kuam, gelenek ve göreneklerine yönelik rkç yasaklamalar getirilmitir. Bu balamda ulus devletler, kendilerini bir rkn ulusu gibi tarif ederek tahakkümleri altndaki dier kavimlerin dil ve örflerini yasaklama yoluna gitmilerdir. slam’n ahkâm ve tatbikatna muhalif olarak istilac güçlerin dayatmasyla getirilen bu yasaklar pek çok Müslüman kavmi madur etmi, bu yasaklar Müslümanlar arasnda fitne ve çatmalara yol açarak d güçlerin slam dünyas üzerindeki tahakkümlerini sürdürmelerine de yardm etmitir.
Hizbullah Cemaati, slam dünyasna hiçbir faydas olmayan, fitne fesat ve ayrlk kayna söz konusu bütün rkç yasaklar reddeder, onlara kar mücadeleyi, münkeri, batl izale ve slam’n ahkâmlarn, daima insanlk yararna olan iyiliklerini hâkim klma mücadelesinden kabul eder.
Hizbullah Cemaati, «Dinde zorlama yoktur.» (Bakara, 256) hükmü gerei ve slam’n Hz. Peygamber günlerinden itibaren tatbikatna uygun olarak, gayrimüslimlerin dinlerini inandklar gibi yaama hakkn tanr, o hakka yönelik, slam’n ahkâmna muhalif her tür tutumu reddeder, zulüm sayar.
Hizbullah Cemaati, slam hâkimiyeti altndaki gayrimüslimlere zmmi statüsünün verdii bütün haklar tanr. Söz konusu topluluk ve fertlere yönelik her tür hak ihlalini zulüm kabul eder, o ihlallere kar çkar. Söz konusu topluluk ve fertlerin dinlerini yaamalarn, ticaretlerini icra etmelerini ve dier meru faaliyetlerini gerçekletirmelerini asli haklar görür.
MADDE 9–Hizbullah Cemaati; slam’n hâkim olmad ve Kur’an’ meruiyetin kayna olarak kabul etmeyen tüm rejim ve yönetimleri gayri slami olarak kabul eder. Gayri slami yönetimlerde görev alan bireyleri ise özel konum ve amellerine göre deerlendirir. Tümden tekfir anlayn benimsemez.
Açklama:
Devlet, insani bir üretimdir; varlyla insann bütün faaliyetleri kapsamndadr.
Fertler ve cemaatler gibi devletlerin de varlk nedeni Allah’a ibadettir ve gayesi lahi rzay kazanmaktr. Bunun da yolu Kur’an ve Sünnetin ahkâmna tabi olmaktr. Devletler, o ahkâmn dnda veya ona kar kurulduklarnda gayri slami nizamlar içinde yer alrlar.
slam dünyasnn mazisinde gayri slami nizamlar vard. Ancak onlarn genel olarak d güçlerle balar yoktu. Bat’nn Müslümanlara tahakküm etmesinden sonra ise slam dünyasnda hem gayri slami hem d güçler tarafndan tesis edilip slam ve Müslümanlarn aleyhinde organize edilen rejimler kuruldu. Bu rejimler, slam yurtlarn d güçler adna istila etmi, slam ahkâmn yasaklam, Müslümanlar o güçler adna tahakküm altna almlardr. Dolaysyla Bat tahakkümü sonras rejimler, özleriyle gayri slami olduklar gibi, varlk nedenleri ve icaraatlar ile Müslümanlarn manevi ve maddi menfaatlerine kar da kurulmulardr. Bu rejimlerin sosyalizm, liberalizm gibi ideolojileri; Müslümanlarn ihtiyaçlar ve lehine deil, Bat’nn çkarlar dorultusunda oluturulmakta ve icraatlar yine d güçlerin çkarlar dorultusunda iletilmektedir.
Hizbullah Cemaati, darya baml olsun veya olmasn, bütün gayri slami yönetim ve rejimleri reddeder. Ancak Ümmetin maziden bu yana yaklamn esas alarak farkl sebeplerle bu rejimlerde memurluk veya amirlik vazifesi üstlenmi fertleri, tekfir etmez, onlar amelleriyle deerlendirir. Rejimin yaptklarndan bütün memur ve amirleri sorumlu tutmaz. Rejimlerde görev alan memur ve amirleri, kendi amellerine göre deerlendirir.
Rejimlere ramen, gerçekletirilmesi mümkün hayrl hizmetleri de tamam mümkün deil diye mümkün ksm dlamaz. Fertler gibi o hizmetleri de rejimin dnda deerlendirir. Bulunduklar vazifelerde hayrl hizmetlerde bulunanlar takdir ettii gibi kstlamalara ramen hayrl hizmetlerin icrasn önemser, o yöndeki imkânlar artrmak için gayret gösterir.
MADDE 10–Hizbullah Cemaati; slami ilke ve deerlerden taviz vermez. slami mukaddesatlara yönelik saldrlara güç ve imkânlar nispetinde kar durur. slami akide ve deerlerin korunmas, Hizbullah Cemaatinin kuruluundaki temel amaç ve gayelerdendir.
Açklama:
Hizbullah Cemaati, slami esas ve deerlerin tatbiki ve korunmas için vardr. Onun için varlk bulduu corafyada slam’n mukaddesatna ve Müslümanlarn onuruna yönelen her tür hakaret ve saldrya kar koydu. O uurda azizlerini ehid verdi, zindanlar onun azizleri ile dolup tat. mtihan hiç kukusuz süreklilik arz eder. Hizbullah Cemaati, bu yöndeki vazifesinin geçmite olup bitmediine inanr. Dünyann herhangi bir noktasnda slam’n mukaddesat ve ahkâmna yönelen her tür saldry kendisine yönelmi sayar. mkânlar ve üretebildii imkânlar çerçevesinde Kur’an ve Sünnet’te tarif edildii üzere tepki verir. Bu yönde imtihan daima kazanmann peinde olur.