EHT REHBER HSEYN VELOLU'NUN HAYATI VE MCADELES -27

10. BLM

BR FKR ADAMI OLARAK DNCE VE GRLER

AKDES VE DNYA GR


ehid Rehber, ilahi ve hak din olan slam; bireyin, ailenin ve toplumun btnne ve hayatn her anna tatbik edilmesi gereken bir yaam tarz olarak gryordu. Bunun bir gerei olarak devlet idaresinin mutlaka slama gre ekillendirilmesi gerektiine ve Mslmanlarn bundan dolay sorumluluk sahibi olduuna inanmaktayd.

Kurann, insan hayat ve yaam tarz iin kaynak, devlet idaresi iin anayasa, Resulullahn (sav) da Kurann yryen hali ve Mslmanlar iin her konuda en gzel rnek olduuna inanmaktayd.

Mminlerin, iman bayla birbirlerine balandklarna, bu ban insanlar arasndaki en gl ve onlar birbirlerine en ok yaknlatran ba olduuna, bylece btn Mminlerin karde olup tek bir mmet oluturduklarna inanmaktayd.

Mslmanlarn, slam kendi ve aile hayatlarnda yaamalar, toplum hayatna da hakim klmak iin almalar, bunun iin dank olmak yerine rgtlenip birlikte hareket etmeleri, bu uurda baa gelenlere kar sabr ve tahamml gstermeleri gerektiine ve Allahn (cc) takdir ettiinden baka bir eyin baa gelmeyeceine inanmaktayd. Mslmanlarn Cemaat olmadan ve rgtl bir g haline gelmeden slam hakim klamayacaklar ve Mslmanlarn kurtuluunu salayamayacaklarn sylerdi.

Laik Kemalist Rejimin, gayri slami temeller zerine bina edildiini, slama ve Mslmanlara kar bandan beri dmanca bir siyaset izlediini, slamn toplumdaki messese ve eserlerini yok etmeye ve Mslmanlar sindirmeye altn, bu konuda ok zarar verip tahribat yaptn, bu nedenle Mslmanlarn bu rejime kar birleip mcadele etmeleri gerektiini, bu dzene kar mcadele etmeyen ve mcadele safnda yer almayanlarn sorumluluk altnda kalacaklarn dnrd. Cemaati kurmasndaki temel saik ve faktr de buydu. Yani gayri slami Laik Kemalist Rejime kar mcadele, Hizbullah Cemaatinin varlk sebebi olmutur.

Tekfirci, dlayc, yapay, tecrite dayanan, yapmaktan ok konumaya ve tartmaya, icradan ok ekilcilie dayanan dnceleri benimsemezdi. Her konuda Kuran ve Snnetin esas alnmas ayn zamanda mcadele ve faaliyetlerde Rasulullahn (sav) hareket metodunun rnek alnmas gerektiini savunurdu.

frat ve tefrite dayal tavr ve dnceleri tasvip etmezdi. inde bulunduu ortam ve artlar gzeterek, faaliyetlerde ihtiya duyulan ve an gerektirdii her trl meru vastann kullanlmas gerektiini savunurdu. Bunu bizzat pratiinde de gstermitir.

Kuran ve Snnete aykr dmeyen btn mezhepleri kabul eder, mezhepler arasndaki atmalar benimsemezdi. Herkesin kendi mezhebine gre amel etmesini tabii grr, bununla birlikte Mslmanlarn yz yze bulunduu ada meselelere Kuran ve Snnet nda slami zmler getirilmesi iin adaletli, emin ve alim Mslman ahsiyetlerin itihat etmelerini bir ihtiya olarak kabul ederdi.

M. . adl Cemaat mensubu ehid Rehber ile ilgili yle bir an anlatmaktadr: slami mezheplere baknda hibir taassubu yoktu. Bir gn, bir sabah namaznda afii olmayan . H. nmzde namaz kldryordu. ehid Rehber, afii mezhebine gre amel ediyordu. Bir arkada, aka ile kark ve biraz da ksk bir sesle; Bizim kunut duas yine gitti dedi. Sesi ehid Rehbere de gitti. ehid Rehber geriye dnd ve: Bu kadar taassubunuz olmasn. nnzde bir imam var ve ona tabii olmusunuz. Artk vesveseye gerek yoktur dedi.

Muhterem . Bagasi bu konuda yle demektedir: Mezhep deitirmelere scak bakmaz, bunun gereksiz mnakaalara ve kamplamalara sebebiyet verdiini sylerdi. Mezhep taassubu yapmann slam dmanlarnn iine yaradn, iilik ya da Snnilik adna bir tarafn dierini hedef almasn kesinlikle kabul etmediklerini sylyordu. Kendisinin afii mezhebine gre amel ettiini, mezhebini deitirmek iin herhangi bir sebebin olmadn, ama bu mezhepte bulunmann, dier mezheplere menfi bakmay gerektirmediini syler, iileri de Mslman ve karde biliyor ve siyasi olarak vahdet ierisinde olunmas gerektiine inanyoruz derdi.

H. H. adl Cemaat mensubu unlar aktarmaktadr: Dnyadaki gelimelerle yakndan ilgilenirdi. Siyonist rejimin yklmas gerektiini, igalci rejim yklmadan ve Kuds kurtulmadan Filistin sorununun, zellikle de slam mmetinin skntlarnn zlmeyeceini sylerdi. Silahl direniin dnda Filistin halknn kurtulu yolunun bulunmadn, direniin dndaki btn yollara tuzaklar kurulduunu, Siyonistlerin ve ABDnin bar ve uzlama dedikleri eyin Siyonist rejimi merulatrma, gvenliini salama ve Filistini asl sahiplerinden arndrma olduunu dile getirirdi. ntifadaya seviniyor, Filistinli mcahitlerin eylemlerini duyunca sevincini izhar ediyordu.

Hizbullahn Siyonist rejime vurduu darbeler ve cephedeki zaferleri onu ok sevindiriyordu. Mslmanlarn, direni ve cephelerde byk kahramanlklar gsterdiklerini ve kazanan taraf olduklarn, masa banda ise ou zaman dmann sinsi ve mnafka yaklamlarndan dolay kazanmlarn yitirdiklerini sylerdi.





GERİ  
      Masast Grnm